Mellanvalskampanjen håller torgmöte i Vellinge | Sverigedemokraterna i Vellinge

Mellanvalskampanjen håller torgmöte i Vellinge

Lördagen den 22 oktober hölls det sista torgmötet i Mellanvalskampanjen på Stortorget i Vellinge. Omkring 40 personer trotsade det våta och kyliga vädret för att lyssna till vilken politik SD vill bedriva i Vellinge. Magnus Olsson, kommunalråd (SD) i Malmö talade tillsammans med Karl-Johan Persson, gruppledare i SD Vellinge.

Karl-Johan informerade bl. a om vad vi Sverigedemokrater vill göra i Vellinge kommun för att begränsa exploateringen av Falsterbonäset och bevara Sveriges bästa åkerjord, samt hur vi vill öka tryggheten för kommuninnevånarna.

Sedan 2009, då SD Vellinge bildades, har vi haft en mycket stor medlemstillströmning. I valet 2014 röstade ca 16 % på SD i riksvalet. SD Vellinge ser fram emot valet 2018 där vi satsar på att bli det näst största partiet i kommunvalet.

Fr v Karl-Johan Persson, gruppledare i SD Vellinge och Magnus Olsson, kommunalråd (SD) i Malmö. Foto: Tommy Nilsson