Öppet brev till Generalsekreterare Anne Ramberg | Sverigedemokraterna i Vellinge

Öppet brev till Generalsekreterare Anne Ramberg

Med anledning av ditt fullständigt odemokratiska uttalande i media:

”Jag tycker att den politik som Sverigedemokraterna för strider mot mycket av de grundläggande principer som kännetecknar en rättsstat. En asylsökande ska inte behöva riskera att prövas av en invandrarfientlig nämndeman.”

Jag vill upplysa dig om att det inte är du som utser politikerna i Sverige. Det är Sveriges väljare som gör det och 2010 ansåg ca 5,7 % av väljarna att Sverigedemokraterna har en bra politik. De senaste opinionssiffrorna pekar på att det idag är ännu fler som föredrar Sverigedemokraternas politik jämfört med de andra partiernas politik.

När man hör ditt smutskastande av de politiska företrädarna för Sverigedemokraterna, i media, så blir man alldeles förfasad. Du är en högt utbildad jurist och du har inte ens förstått de mest grundläggande saker som kännetecknar en demokrati.

Jag ska upplysa dig om ytterligare en sak som du hade känt till om du hade informerat dig om Sverigedemokraternas politik. Sverigedemokraterna är inte fientligt inställda till invandrare utan det är invandringspolitiken som vi kritiserar starkt och vill ändra på.

Med ditt infantila sätt att argumentera skulle man även kunna ställa följande frågor?

• Ska en socialbidragstagare kunna slippa att bli prövad av en moderat tillsatt nämndeman ?
  • Ska en företagare misstänkt för miljöbrott kunna slippa miljöpartistiska nämndemän i rätten?

Varje logiskt resonerande person inser att de åsikter du gett uttryck för är sådant som skedde och sker i diktaturer som Östtyskland, Sovjetunionen, Kuba, Kina, Egypten, Libyen, Syrien m.fl.

Men det värsta av allt är att du med dina odemokratiska uttalanden har kränkt alla oss hårt arbetande politiska företrädare för Sverigedemokraterna runt om i Sveriges land. Vi är folkvalda men det är inte du. Ditt uttalande stärker dock alla oss som har förstått att Sverige mer och mer börjar likna en diktatur där vissa åsikter är bannlysta.

Jag kan bara hoppas på att du inser vilket rejält klavertramp du gjort och ber alla oss SD politiker om ursäkt för dina ogenomtänkta uttalanden.

Tommy Nilsson

Sverigedemokraterna

Ledamot av  Vellinge KF

1. Christer Nilsson 8 oktober, 2012

Mycket bra. Intressant att höra om ni får svar.
    Ett litet tillrättaläggande.
    Du skrev:
    ”Sverige mer och mer börjar likna en diktatur där vissa åsikter är bannlyst”.
    Sverige är redan en fullblods ”demokratur”.
    Om du inte känner ordet väl, så goggla det så skall du se att det stämmer på pricken med dagens Sverige.
    I övrigt så gjorde Jimmie mycket bra ifrån sig under partiledardebatten. Samt. Mycket tack att ni uppmärksammar oss pensionärer.
    SD är det enda parti som vill ta bort de stora orättvisor mot pensionärerna som skapats.

2. Torbjörn Asplund 8 oktober, 2012

Tommy Nilsson. Huvudet på spiken! Förstår din indignation över att en peson som innehar en stark position inom det Svenska rättsväsendet uttalar sej på detta förnedrande/förringande sätt, om personer som arbetar för ett DEMOKRATISKT parti som sitter i Svenska riksdagen!
    Hon skall be om ursäkt, men inte bara detta, hon SKALL avgå eller AVSÄTTAS!
    Denna ignoranta o odemokratiska kvinna har ingen legitimit i det Svenska rättsväsendet längre! Ej heller i någon annan del i det Svenska, ofentliga samhället!

3. Roger B Hermanson 8 oktober, 2012

Det är helt obegripligt att sådana här brev överhuvudtaget ska behöva skickas. Just nu verkar det som Sverigedemokraterna är det enda parti som uppmärksammar vad som sker i landet.

4. Calle 8 oktober, 2012

Mycket bra skrivet Tommy Nilsson, och nödvändigt när nu vår partiledning tiger still och böjer rygg.
    Hur få gräsrötter att offentligt engagera sig, när det kan kastas all möjlig skit på parti och väljare, utan ngn. motreaktion från partitoppen.

5. jimmy jonsson 10 oktober, 2012

Tack o lov att det finns intelligenta människor som du Tommy, i detta fina land Sverige. Fick tanten sin jurist examen på posten eller?