Pinsamt, Vellingemoderater | Sverigedemokraterna i Vellinge

Pinsamt, Vellingemoderater

Den som såg kvällens Uppdrag granskning i SVT1 fick sig verkligen ett gott skratt. Det var nog ett av de mest patetiska och pinsamma avslöjandena om Moderaternas hyckleri sedan valstugereportaget 2002. Kvällen program visar hur Moderaterna i Vellinge säger en sak utåt och en annan internt. Det blev så pass pinsamt att Vellinges kommunalråd Lars-Ingvar Ljungman (M) nu gått ut och tagit avstånd från sin egen partikollega, borgmästaren Göran Holm.

I Uppdrag granskning framkommer det att det var Moderaternas partiledning i Stockholm som fick Vellingemoderaterna att ändra ståndpunkt i frågan om att teckna avtal med Migrationsverket om att ta emot ensamkommande unga invandrarmän. Beslutet togs ”under piskan”, som Göran Holm uttryckte det. Uppdrag granskning hade en reporter på plats under ett moderatmöte i Falsterbo. Reportern utgav sig för att vara moderat och hade en dold mikrofon. På reporterns fråga om det alltså var Tobias Billström som tvingade fram beslutet svarar Holm: ”Ja, ja”.

Lars-Ingvar Ljungman vill inte kännas vid att det är moderatledningen som tagit Vellingemoderaterna i örat och sett till att de nu svikit i frågan. Istället hävdar han att Holm far med osanning.

Oavsett om det är moderatledningen i Stockholm eller inte som fått Vellingemoderaterna att svika i frågan så har de svikit sina väljare genom att teckna avtal med Migrationsverket om att ta emot ensamkommande unga invandrarmän. Det finns en anledning till att Moderaterna i Vellinge suttit med egen majoritet. De som röstat på Moderaterna känner sig nu med all rätt svikna. Men för dessa finns ett trovärdigt alternativ, som inte sviker sina väljare. Det alternativet heter Sverigedemokraterna.

Vellingemoderaterna har uppvisat hyckleri i storklass. Jag hoppas att det också visar sig när valresultatet presenteras. För Sverigedemokraternas del gäller det att hitta kandidater till kommunvalet i Vellinge för att möta upp väljarnas behov – nu även i Vellinge – av en sverigedemokratisk politik.

Du som vill kandidera i Vellinge för Sverigedemokraterna kan kontakta syd@sverigedemokraterna.se.