S vill ha Lex Vellinge – obligatoriskt flyktingmottagande | Sverigedemokraterna i Vellinge

S vill ha Lex Vellinge – obligatoriskt flyktingmottagande

Sossarna vill införa en Lex Vellinge som ska göra det obligatoriskt för alla kommuner att ta emot asylsökande och nyanlända flyktingar. Det ska inte heller längre vara möjligt att anföra bristen på bostäder som skäl till att inte ta emot flyktingar. Det skriver socialdemokraterna Luciano Astudillo och Anders Lago i en presentation av partiets nya integrationspolitik på Dagens Nyheters debattsida.

Enligt siffror från Eurostat ligger Sverige mycket dåligt till vad gäller sysselsätt-ningsgrad för utrikes födda. Ny statistik från SCB visar dessutom att utanförskapet nu växer i två av tre socialt utsatta områden. Den nuvarande integrationspolitiken har nått vägs ände. Det är inte bara en kritik mot den borgerliga regeringen, utan också självkritik.

I deras rapport, som presenteras på fredagen, föreslås också en särskild ansvarsbonus för de kommuner som tar emot en ovanligt hög andel asylsökande och nyanlända flyktingar. Samtidigt ska kommuner med osedvanligt låg andel asylsökande i sin befolkning få ekonomisk drivkraft att ta emot fler.

Efter att en person fått uppehållstillstånd vill S att Arbetsförmedlingen ska ansvara för etableringen. Även de kvinnor som kommer som anhöriga ska omfattas av förslaget.

Medborgare – rösta på Sverigedemokraterna – det är sista chansen nu innan Diktaturens kreatur tar över i Sverige !!!