SD Vellinge på studiebesök i Kommunfullmäktige den 21 april 2010 | Sverigedemokraterna i Vellinge

SD Vellinge på studiebesök i Kommunfullmäktige den 21 april 2010

Våra sju kandidater till Kommunfullmäktigevalet i Vellinge var onsdagen den 21 april på studiebesök i ett fullmäktigemöte tillsammans med en filmare från SVT. Per Klarberg (gruppledare i Trelleborg) var också med för att lotsa kandidaterna genom bl.a. procedurfrågorna i KF. Det var ett rekordsnabbt möte som endast varade i 57 minuter.

Göran Holm och de övriga moderaterna körde över de andra partierna fullständigt. Vissa punkter på dagordningen klarades av på mindre än 10 sekunder. Det var ett riktigt skolexempel på uppvisning i hur det blir med demokratin när ett enskilt parti har absolut makt. Det finns ett ordspråk för detta: ”Makt korrumperar och absolut makt korrumperar absolut”. Vi får alla hjälpas åt så att moderaterna slipper bära på den tunga bördan att ha absolut majoritet i KF efter den 19 september.

Efter mötet blev vi intervjuade av en journalist från Sydsvenskan och detta resulterade i en artikel i torsdagstidningen. Alla kandidaterna blev mycket taggade på att komma in i KF till hösten. Det finns mycket för SD att uträtta där.

Se länk. http://www.sydsvenskan.se/omkretsen/article793501/SD-ser-och-lar.html

SD Vellinges kandidater: fr v Karl-Johan Persson, Tommy Nilsson, Tony Nilsson, Pirjo Nilsson, Ulla Ripa, Kristina Hansson och Lisbeth Kvist Hallgren