Styrelsen i SD Vellinge tvekade inte att sponsra med en dörr | Sverigedemokraterna i Vellinge

Styrelsen i SD Vellinge tvekade inte att sponsra med en dörr

Skjutne vaktmästaren är besviken på Malmö stad och Vellinge kommun

Miljö- och byggnadsnämnden i Vellinge kommun sa nej till att handikappanpassa badrummet åt vaktmästaren som sitter i rullstol efter skjutningen i Pildammsparken i Malmö.

Nu har två hantverkare fixat alltsammans, alldeles gratis. Golvläggaren Mathias Gustafsson och snickaren Tobias Olsson lade tillsammans mer än 20 arbetstimmar för att riva ut badkaret, sätta in ett nytt rullstolsanpassat handfat och bredda toalettdörren. De är de verkliga hjältarna.

Sverigedemokraterna i Vellinge anser i detta fall att samhället har misslyckats kapitalt. Malmö kommun har fallerat i sina åtagande mot en medborgare och vi är mycket kritiska både mot Vellinge kommun och Malmö stad för att vaktmästaren inte har fått hjälp att handikappanpassa sin bostad. SD Vellinge blev tillfrågade om vi kunde tänka oss att sponsra en del av ombyggnaden och styrelsen tvekade inte när de fick möjligheten att vara med och bidra till en snabb lösning.

Dörren som SD Vellinge sponsrade med. Fr v Karl-Johan Persson (gruppledare) och Mats Carlström (ordförande). Foto: Tommy Nilsson