Sydsvenskan vägrar publicera vår debattartikel | Sverigedemokraterna i Vellinge

Sydsvenskan vägrar publicera vår debattartikel

Har Folkpartiet i Vellinge fått kalla fötter i flyktingfrågan?

Det är mycket intressant att se hur Folkpartiet, representerade av Anders Cnattingius, i en debattartikel i Sydsvenskan den 11 juli 2011, indigneras av Moderaternas förslag till var ett eventuellt flyktingboende för ensamkommande flyktingbarn kan förläggas. Tydligen är Folkpartiets tilltro till att de egna väljarna tycker det är positivt med flyktingar i Falsterbo, inte speciellt stor. Man tycks resonera: ”Gärna flyktingar, men inte där vi bor”. Detta är höjden av hyckleri av ett parti som har en extrem hållning när det gäller att vilja ta emot flyktingar i Sverige. I många länder i Europa har man insett att man inte kan ta emot för många människor från andra kulturer utan att det blir spänningar i samhället. Trots detta vill Folkpartiet avskaffa alla former av gränshinder för människor från hela världen. De vill öppna upp Sveriges gränser så att vem som helst ska kunna komma in i Sverige. Den kravlösa massinvandringen av lågutbildade från tredje världen har redan varit förödande och starkt bidragit till den rekordstora ungdomsarbetslösheten på runt 25 %. Men det struntar Folkpartiet i.

Alla partier i Vellinge kommun, utom Sverigedemokraterna, vill ta emot ensamkommande flyktingbarn. Folkpartiet, Socialdemokraterna, Nya Listan och Miljöpartiet vill dessutom även ta emot flyktingar i största allmänhet. Trots att kommunens egna tjänstemän i en skrivelse varnat för att många av de ensamkommande flyktingbarnen inte är barn, utan unga män i åldern 18-25 år som för att öka sina möjligheter att få stanna i Sverige uppgivit för låg ålder, så togs ett beslut i Vellinge kommunfullmäktige den 2 mars 2011 att ta emot ensamkommande flyktingbarn under 2011. Sverigedemokraterna var det enda partiet som reserverade sig mot beslutet med motiveringen – ”Sverigedemokraterna anser det inte vara en angelägenhet för Vellinge kommun att lösa en valhänt flyktingpolitik åt statsmakterna. Detta är en företeelse med många inblandade som profiterar på verksamheten. En verksamhet som ofta bygger på osanningar, undertryckande av urkunder och lycksökeri på medborgarnas bekostnad. Barn är främst föräldrarnas ansvar”.

Så länge Sveriges rikspolitiker bedriver en långsiktigt ohållbar invandringspolitik, kommer Sverigedemokraterna i Vellinge konsekvent rösta nej till allt mottagande av ensamkommande flyktingbarn eller andra flyktingar. Sverigedemokraterna kommer inte att medverka till något flyktingmottagande i vare sig Falsterbo, Skanör, Ljunghusen, Höllviken, Vellinge, Hököpinge, Östra Grevie, Västra Ingelstad, Arrie eller i någon annan plats i kommunen. För de kommuninnevånare som har samma syn på invandringspolitiken, är Sverigedemokraterna det enda trovärdiga alternativet i Vellinge kommun.

Tommy Nilsson (SD), ledamot av Vellinge kommunfullmäktige, den 14 juli 2011.